Primers auxilis

In Glogpedia

by cristiinapm
Last updated 6 years ago

Discipline:
Health & Fitness
Subject:
Health
Grade:
10

Toggle fullscreen Print glog
Primers auxilis

Són l'atenció més immediata i provisionalque es dona a una persona accidentadaabans de ser atesa en un centre sanitari

Primers auxilis

Emergència:Esdeveniment greu que en cas de produir-se demana una actuació immediata.Davant d'una situació:Protegir-seAlertar els serveis d'emergència.Socórrer

Cremades: ferides a la pell produïdesper la calor, l’electricitat, el fred, el sol,productes químics o la radioactivitat

La urgència és la circumstància quedemana una actuació urgent.

Farmaciola primers auxilis

Hemorràgia:Sortida massiva de sang dels vasos sanguinis per la seva ruptura.Internes: sang no surt a l'exterior del cos.Externes: sang surt.

Interna Externa

Afecten a la capa externa de la pell.Afecten la capa externa i algunes capes internes de la pell. Afecten totes les capes de la pell. No són doloroses

Dividides en diferent graus de profunditat:

És l’aturament de la respiració i del batec cardíac d’un individu. Pot ser provocada per ofegament, immersió, shock elèctric, efectes d’anestèsia i d’altres fàrmacs o per esforç físic extrem.

Aturada respiratòria i/o cardíaca:

Reanimació cardiopulmonar en nens:⦁Col·locar al nen amb compte boca dalt.⦁Realitzar compressions cardíaques: ⦁Col·locar una mà en el estèrnum, just a sota dels mugrons. ⦁Mantenir l’altre mà en el front del nen, sostenint el cap en darrera. ⦁Aplicar pressió cap avall en el pit. ⦁Aplicar 30 compressions ràpides i fortes sense pausa.⦁Obrir la via respiratòria i comprovar si respira

Reanimació cardiopulmonar en adults:⦁Col·locar amb compte a la persona boca dalt.⦁Realitzar compressions cardíaques. ⦁Col·locar una mà en el estèrnum ⦁Col·locar l’altre mà sobre la primera mà. ⦁Ubicar el cos sobre les mans. ⦁Aplicar 30 compressions contades ràpides i fortes. ⦁Obrir la via respiratòria aixecant-li la barbeta amb dos dits i inclinant el cap cap en darrera.⦁Observar si hi ha respiració.

La maniobra d'Heimlich, també anomenada compressió abdominal,és un procediment de primers auxilis per a casos d'ennuegament.

Your text here

Dasha RastorguevaCristina PalominoMartina LópezTeo VilaplanaEulàlia Pagès4t.E.S.O-A


Comments

    There are no comments for this Glog.